Trudnoća nije bolest ali jeste drugo stanje

Često čujem kritike na račun trudnica, te prenemažu se, te nisu bolesne, šta glume, gegaju se dok hodaju, hoće prednost u čekaonici, hoće da sjednu u autobusu kao da nose careve. Možda sam nekad i sama pomislila da nikada neću biti nesposobna trudnica koja ništa ne može bez tuđe pomoći. Uglavnom me svaka takva misao ošamari pa doživim upravo to što sam rekla da nikada neću.

Više od dvije godine skupljam hrabrost da napišem ovaj tekst. Ispisujem ga u svojoj glavi ali kad god pokušam da ga uobličim u pisanu riječ, zastanem. Zaplačem. A vi nemojte dozvoliti da neka trudnica zaplače zbog vas ili da vi, ako ste trudnica, plačete zbog nekoga već insistirajte na svojim pravima čak i kad drugi smatraju da ih nemate.

Već u prvoj trudnoći sam se susrela sa nesposobnošću. Otvoren grlić i niska trudnoća primorali su me na mirovanje. Nisam smjela da se savijam, da se protežem, da dižem teško. Nisam smjela da živim onako kako sam do tada živjela. I ko zna šta bi bilo da taj period mirovanja nisam iskoristila za učenje pa sam, htjela-ne htjela, mirovala. A nije da se nisam osjećala nesposobnom. Obični papirić padne na pod a ja ne smijem da ga podignem ( a ipak to uradim ). Čekam da se pojavi neko da mi dohvati nešto sa visoke police. Mjenjam raspored stvari u kući da bih mogla normalno da funkcionišem. Ne usisavam, ne perem prozore, ne brišem prašinu, ne mrdam iz kuće. Čekam da mi neko pomogne i plačem jer sam „nesposobna“.

U drugoj trudnoći, sve u najboljem redu. Mogu da radim, mogu sasvim normalno da se ponašam. I radim, ne tražim da me iko pušta preko reda dok u čekaonici kod doktora, u banci, u autobusu doživljavam da me gledaju poprijeko kao da sam trudna samo zato da bih dobila neku prednost. Koju ne dobijam. Čekam kao i ostali. Sestra izlazi i govori mi da trudnice imaju prednost tek od šestog mjeseca trudnoće, da joj je žao ali da sačekam red. Ja i dalje čekam. Sa svima onima koji nose ko zna kakve viruse.

I u jednoj od takvih čekaonica, ja kao sasvim zdrava i sposobna trudnica koja ne traži nikakvu prednost jer moja trudnoća je moja stvar, pokupim virus. I u petom mjesecu trudnoće izgubim bebu. Zbog čega, zbog koga? Zbog onih koji smatraju da se trudnice prenemažu i da nisu bolesne ako su trudne. Zbog onih koji su odredili da trudnice nemaju prednost nigdje pa čak ni kod doktora, koji se prave da nas ne vide. Zbog onih koji kažu „ko ti je kriv što si širila noge“. Zbog takvih plačem već dvije godine.

DSCN2413

Ponovo očekujem bebu. Ali sada sam razmažena i nesposobna zato što ja tako hoću. Hoću da gegam dok hodam ulicom i neću da požurim dok prelazim pješački prelaz pa čak ni kad mi sviraju. Hoću da uđem preko reda čak i kad mi se ne vidi stomak i neću nikome da objašnjavam zašto to radim. Hoću da tražim slobodno mjesto u autobusu. I hoću da se prenemažem u inat svima koji smatraju da trudnoća nije bolest.

Možda vama nije ništa, možda možete da trčite sa stomakom do zuba. Ja ne mogu. I većina trudnica ne može. Ja ne mogu ubrzati korak a da mi se ne učini da će beba izaći. Ona mi ne dozvoljava da žurim. Zato nemojte griješiti dušu i osuđivati buduće majke koje se „prenemažu a samo su trudne“. Nismo sve iste i budite sretne ako nikada ne budete u toj koži.

I za kraj, trudnoća nije bolest,  slažem se. Ali neke žene je podnose teže nego bolest. Bolest se odboluje i prođe a izgubljena nerođena beba nikada…

2 мишљења на „Trudnoća nije bolest ali jeste drugo stanje

  1. Trudnoca jeste sasvim drugo stanje potpuno si u pravu, oni sto pricaju da se trudnice prenemazu su neobrazovene budale. Ima toliko komplikacija u trudnoci koje saznas tek kada ostanes trudna ili pokusavas, dobro je sto mnoge nista lose ne dozive, ja sam imala takodje dve relativno teske trudnoce, ali znam zene koje su bile na granici smrti i vratile se. Nikada se ne zna kako ce telo zene reagovati i nema pravila. Svaka zena treba da slusa svoje telo i da se ponasa u skladu sa tim, svi ostali bi trebalo da cute.

Оставите одговор

