Šta će mama raditi? Gledati u telefon!

Nisam ovisnica o društvenim mrežama. Bar sam mislila da nisam. Svakodnevno „virnem“ da vidim šta se dešava u virtuelnom svijetu, pročitam neku vijest, neki kraći motivacioni tekst ili nešto da me nasmije ili rasplače. Ali, nije da moram to da radim. Uz jutarnju kafu, otvorim FB, na desetine linkova ka, čini se, dobrim tekstovima koje obećavam sebi da ću kasnije otvoriti i pročitati jer sad nemam dovoljno vremena. I listam, listam, listam dok ne dođem do onog što sam vidjela i prethodni put. Ali i dalje listam. Zašto? Ne znam. Isti ritual primjenjujem i dok Nju ljuljuškam da zaspi pa kad se okrene prema meni, ja krijem telefon jer i ona mora da vidi šta je to. Uveče, kad uključim TV da potražim neki dobar film a obično ga ne pronađem, ja ponovo otvorim FB da vidim šta su zanimljivo označili moji fb prijatelji. Onda ponešto i pročitam, nešto bih i prokomentarisala ali na telefonu mi to ide presporo pa samo preskočim. Iz istog razloga sa telefona ne čitam ni blogove koje pratim a kad ih i pročitam bude mi krivo jer samo zatvorim stranicu a imala sam baš dobar komentar da ostavim.

Ponekad, u pozadini, čujem Nju kako me zove da se igramo zajedno. Nakon nekoliko mojih „Evo me, samo minut“, ostavim sve te važne informacije iz male spravice i igram se sa svojim djetetom. I osjećam se sjajno.

image-0-02-05-9ac94cfd0d86770ad7fd0a730aa3efe3bf655bd340f603bcd4af48385e07b557-v

Nedavno sam kupila ukrštenicu. Tako, nekoliko sedmica unazad, desilo se da Ona doručkuje a ja pored nje pijem kafu i ispunjavam ukrštenicu. I svidio mi se taj naš mali ritual za koji imamo priliku samo vikendom pa sam odlučila da nastavimo tako svaki vikend jer znam da će pamtiti sitnice koje zajedno radimo. Htjela sam da se, kad odraste, sjeti kako je sa svojom mamom vikendom obavezno sjedila za istim stolom dok je doručkovala a mama pila kafu i nešto pisala. Kao što ja imam lijepe uspomene iz djetinjstva, kad mama sjedi i plete a ja se igram bebica pored njenih nogu. To je sitnica ali meni posebna sitnica.

A onda mi je jednom rečenicom Ona probudila savjest i kao da me ošamarila mojim nesvjesnim postupcima. Jednog takvog vikenda, napravim joj doručak, sebi i njemu kafu, uzmem ukrštenicu i sve tako stoji na stolu. Upitam je, sva radosna, šta ćemo sad raditi. Kaže: „Jesti“, pitam je šta će mama raditi, „Piti kafu i gledati u telefon“. Ošamarila me činjenica da će me moje dijete takvu pamtiti kad odraste. I sve mojom krivicom.

Nisam ovisnik o društvenim mrežama niti o internet svijetu generalno. Mogu bez svega toga. Ali, kad mi je telefon pri ruci, nekako prsti sami lete, otključavaju ga, loguju se… Možda i jesam ovisnik. Šta god da je u pitanju, zašto sam dopustila da me Ona vidi kao mamu koja gleda u telefon!? Ne kao mamu koja kuha ručak, koja sprema kuću, koja piše, igra sa njom, šeta…

dscn7400

A možda mi je baš ovaj udarac trebao da shvatim da bespotrebno trošim vrijeme dok „pogledam samo još ovo“ umjesto da, kad stvarno želim nešto kvalitetno da pročitam ili pogledam, odvojim vrijeme i uradim baš to a vrijeme potrošeno na ono usputno „virkanje“ iskoristim da budem sa onom najdražom kojoj prečesto govorim „Sačekaj!“

12 мишљења на „Šta će mama raditi? Gledati u telefon!

  1. Sve znam. Ja jesam zavisnik. Od računara doduše. Ali uvek, uvek, uvek nađem vreme za šetnju, igru i zajedničke trenutke. Pokušavam da napravim neki red. Do 17h sati sam za računarom (što je meni ujedno i posao) posle toga ne. Sve mi bolje ide! Dobar je taj šamar koji daju. Otrežnjujuć. Razmišljam, ide lepo vreme, da uvedemo dan bez ekrana jednom nedeljno.

  2. Ne znam kako bih se ja ponašala da imam malo dete i sve te naloge, blog i ostalo…
    Kad su bili mali, kao tvoja ćerka, mi ništa od toga nismo imali.
    Sad je lako.
    Na netu sam skoro celo radno vreme. Što zbog posla, što zbog sebe. Tako da mi ne treba i ne fali kad sam kod kuće. Baš ako bih nešto da objavim, napišem na fb, instag…
    Ako već misliš da jesi zavisnik, onda je pametno to što sakrivaš od nje tu naviku.

    • Trudim se. Od onog dana kad mi je to rekla kao da je to najprirodnija stvar na svijetu, zvono pojačam na maksimum, da čujem ako neko zove, i telefon ostavim u torbi. I super mi je. I meni i njoj. Vikendom odvojim vrijeme za švrljanje po netu jer na poslu nemam vremena i obe smo zadovoljne

  3. Kad nam saspu istinu u lice i osamare nas, tek onda poslusamo, iako smo i sami ranije spoznali istinu. Isto nam je svima, samo kod nekog manje kod nekog vise izrazeno. Ocekujemo od dece da ne zavise od uredjaja, a da im ne dajemo primer. Ali, samari su dobri, osveste nas. I ja sam dobila jedan koji mi je za ceo zivot: kad me je policija zaustavila dok sam razgovarala telefonom i vozila, sa sve bebom u sedistu. To je bilo jednom i nikad vise. Hvala mu, iako me nije kaznio, bilo je suocavanje sa onim sto je moglo da se desi i meni sasvim dovoljno da nikada vise to ne ponovim.

  4. Pronašla sam se u ovom blogu 😢 ja sam mama kojoj prsti stalno tipkaju i moja ćerka (4godine) mi je to jasno stavila do znanja. Mama nemoj da gledaš u telefon, rekla mi je nekoliko puta. Osećala sam neopisivu krivicu. Svoj Twitter nalog sam zbog toga deaktivirala. Ja sam majka a ne tviterasica, govorila sam sebi i uspela sam da se resim te bede. Ostao je fb. Boravak na toj mrezi svodim na najmanju mogucu meru kao i boravak na blogu. Volim da citam, i da pisem ali dete je vaznije od toga. Ni ja ne zelim da me pamti kao mamu koja non-stop nesto pise ili cita ili lista internet sadrzaje. Trudim se da njoj posvetim sve vreme koje imam jer njoj bas sad to treba. Potrebno joj je da mama slaze puzzle s njom, da se igramo s barbikama, da slazemo lego kocke, igramo i pevamo. FB i blog neka cekaju, sporedni su.
    Ovo je jedan od otreznjujucih blogova. Internet stvara zavisnost, hteli mi to da priznamo ili ne, bitno je uvideti gde gresimo.

Оставите одговор

