Noć pred polazak u vrtić. Mamine nedoumice

Kažu da je teže nama nego njima. Taj polazak u vrtić. I nadam se da je tako. Želim da je tako. Sutra je taj dan. Sjedim i grickam nokte, zamišljam kako ćemo ući kroz veliku kapiju, na ulazu će ugledati sliku Maše radovaće se. Tražiće da joj obujem nove papuče, one sa macom za koje se suzama izborila (Ako mi ne kupiš, plakaću). Ne padam na suze ali papuče su nam svakako trebale a ja sam tog trenutka željela sve da joj pružim samo da prihvati taj trenutak razdvajanja. Kad obujemo papuče, potražićemo našu tetu. Onu koja nam je dala igračku i obećala još jednu kad ponovo dođemo. Onu koju smo gledali na slikama da bismo je zapamtili. I radovaće joj se, pružiće joj ruke da je uzme. Mamu će poljubiti, malo i kratko plakati kad zatvori vrata i sama zaplače sa druge strane. Ona će brzo prestati ali mama neće. Drugu djecu će gledati sa rezervom, držaće se za tetinu suknju dok ih ne upozna. Onda će se opustiti i neće htjeti da ide kući kad mama dođe po nju.

Ali…

Šta ako se sutra probudi neispavana? Šta ako mi kaže: „Pusti me da spavam, neću u vrtić. Sutra ću“? Pa je mimo njene volje obučem, umijem, napravim joj kike i stavim torbicu na leđa. Plakaće dok sve to budem radila i govoriće da neće da idem na posao. Proći ćemo kroz onu veliku kapiju a ona će se otimati i vrištati, ni Maša ni nove papuče neće biti dovoljan adut da svojevoljno uđe. A „naša“ teta, igrom slučaja, ne bude tu? Šta ćemo onda?

slika-preuzeta-sa-interneta3

Možda samo pravim preveliku dramu od svega toga. Plakaće, u to sam sigurna ali ne bih podnijela da znam da cijeli dan sjedi potištena u uglu sobe, okružena djecom i igračkama, brišući suze i tražeći mamu. Neka plače ali neka te suze budu iste kao one dok je bila sa bakom a mama joj šalje pusu jer mora na posao. To su one koje prođu, kao kad padneš i ustaneš, poslije i zaboraviš da si plakao.

Neću spavati noćas. Čini mi se da ja krećem u vrtić a ne ona. A voljela bih stajati sa strane i posmatrati je u igri sa vršnjacima, znati da li se osjeća odbačenom ili prihvaćenom. Voljela bih znati kome će se obratiti kad je neko gurne, kad joj otme igračku. Voljela bih joj reći da se mora boriti za sebe a ne plakati i tražiti pomoć. Lijepo mi je bilo kad sam je danas čula kako kumiću govori: „Molim te pomjeri se, hoću i ja da gledam“ ali kad on nije odreagovao, ona je zaplakala. I zaboljelo me je to jer će njeno molim te još bezbroj puta ostati nečujno, neprimjetno a suze joj neće pomoći.

Zato od sutra neka se bori za svoje mjesto pod suncem bez mame i tate iza leđa. Kad shvati da neka kome dotrčati, možda će dotrčati sama sebi i postati jača.

 

 

 

 

 

4 мишљења на „Noć pred polazak u vrtić. Mamine nedoumice

  1. Ne smiješ ostati s njom par dana dok se ne privikne? Kod nas je tako da (ovisno o dobi djeteta) roditelji ostanu prve dane skroz, a onda pola sata, pa odu, ali se brzo vrate.
    Želim vam objema što lakši rastanak, a njoj još puno lijepih trenutaka u vrtiću.
    I ne, ne praviš veliku dramu, i sama sam bila takva. Kad je ona jednom plakala u vrtiću, počela sam i ja s njom (i danas me sramota kad se sjetim, ali eto, mame smo 😉 ).
    Sretno :*

  2. Pa nisam se ni raspitivala ali nije mi ni poznata ta praksa, bar ne kod nas (BiH, RS). Juče je plakala, bilo je baš kao što sam se i plašila. Danas je plakala pri rastanku i teta kaže da je bila super, puno bolja nego juče. Bitno mi je da svaki put kad je pitam da li će ići ponovo, kaže da hoće, da joj je lijepo. Dok je ona sretna, dobro je. Plakati mora, znam, plakala je i kad je baba čuvala.
    A i ja sam se dobro isplakala i otišla mami da me tješi 🙂

    • Jeste, bolje je. Prva tri dana plakala pri rastanku i cetvrtog jutra se probudila sama, kaze: „Ustani, moramo u vrtić“. Biće plača još, sigurna sam ali srce mi je na mjestu kad vidim da je ona zadovoljna i puna novih priča. Pozdrav za tebe i cure

Оставите одговор

