Baka servis, obavezan ili dobrovoljan?

„Ma baš me briga. Ona će je čuvati i tačka. Baba joj je.“ Ponovila je po ko zna koji put. A ja sam se, ko zna koji put, pitala ko je u pravu. Ona, koja smatra da baba ima obavezu da čuva dijete kad god mama i tata to požele ili ja, koja se ustručavam i onda kad mi je neophodna ta pomoć.

Zaista, moraju li baba i deda sve ostaviti i čuvati unuče? Imaju li pravo na odmor, uživanje u nekim svojim interesovanjima, drugim poslovima?

Ja imam tu sreću da me nijedna nikada nije odbila, obe bi sve ostavile i ostavljale su kad bih samo rekla Treba mi… Ali, ne mislim da je njihova obaveza da skaču na svaki moj mig. Ne mislim da bi bile loše bake kad bi nekad rekle da ne mogu, da su umorne, da imaju druge planove. I ne bih se ljutila.

Svaki čovjek ima svoj životni put, planove koje pravimo, želje koje želimo da ostvarimo. Čak i kad se završi radni vijek, ne završava se život, nekima tek tada i počinje. Neki planiraju da putuju, isplaniraju put baš na neki datum i odjednom se pojave djeca, sa vrata nešto dovikuju i odlaze. Dva malena stvorenja sliježu ramenima, mama i tata negdje idu, bićemo kod tebe, bako. I baka, šta će, odlaže svoj put. Put o kome djeca ništa ne znaju. Jer, baka nema drugog posla osim da čuva unučiće.

Da ne budem shvaćena pogrešno, ja nemam ništa protiv baka-servisa, naprotiv, redovno ga koristim. Ali, imam protiv shvatanja da je to njihova obaveza. Ne. Naša je obaveza da čuvamo i pazimo svoju djecu. Njima svaka čast kad uskaču, kad imaju volju i kad se i sami ponude.

Osim toga, ako već imamo tu sreću da imamo kome ostaviti dijete, bila to mama ili svekrva, možemo li i imamo li pravo zamjeriti im što su im dale kocku čokolade? Što su pustile da skače do mile volje? Što nisu obule čarape koje se slažu sa majicom? Ako svojom voljom ostavljamo dijete nekome, bilo kome, onda moramo biti svjesni da ga niko, baš niko neće čuvati kao mi. Ne zato što smo najbolje već zato što imamo različito mišljenje, zato što je meni nešto simpatično a nekom drugom nedopustivo.

index

slika preuzeta sa interneta

Zato, sledeći put kad vam svekrva ili mama (u ovom slučaju je svejedno) vrate dijete u crveno-žuto-ljubičasto-narandžastoj kombinaciji, nemojte se ljutiti. Zamislite da su vam zalupile vrata pred nosom i rekle da su one svoju djecu davno odgojile i da ih tuđa ne zanimaju. Da, ima i takvih. Znam, ima i onih iz druge krajnosti, koje sve znaju bolje od vas i znam da vam se kosa diže na glavi kad zamislite svekrvu sa vašim mezimčetom u ovoj šarenoj kombinaciji (jer, mami nekako ne zamjerimo) ali ipak, nasmijte se. To je najmanje što možete. I, naravno, presvucite dijete, ako vam baš smeta.

8 мишљења на „Baka servis, obavezan ili dobrovoljan?

  1. Suprug i ja imamo srecu da njegova mama moze da nam pomogne nekad. Imam stoprocentno poverenje kad je ishrana u pitanju, a da priredjuju maskenbale i da skacu mogu do mile volje sto se mene tice. Mislim da je veoma vazan odnos dece sa bakama i dekama i da ga ne bismo smeli opterecivati sitnicama. 🙂

  2. Ja nisam baš te sreće, i jako mi je žao zbog toga. Baš smo sinoć muž i ja razgovarali o tome. Moja deca uopšte nemaju nikakav odnos sa svojim babama i dedama, jer su ovi toliko „posebni“ i nikada niko ne može da se ispreči njihovim životima i planovima. Pa ni unučići. Kod mojih deca ni ne idu, a kod muževih su moja deca kao gosti. Potpuno nenormalno. Ali tako je, nažalost… I, znaš šta? Nije meni stalo do čuvanja, nego tog tog odnosa koji se gradi, pamti i čuva u srcu do kraja života. Onog kojeg ja imam, a oni, eto, zbog budala, nikada neće imati. Kako starimo, sve nas više bole te rupe, koje ne može niko drugi da popuni, pa se bojim da će oni jednog dana iskreno žaliti za tim propuštenim odnosima.
    Zato, uživaj u tim ljudima koji ne pružaju samo tebi pomoć, nego i večne emocije i uspomene tvojoj princezi.

  3. Žao mi je što je kod vas tako. Evo, ja jednu babu nisam ni upoznala, druga je umrla kad sam imala tri godine i baš mi fali taj osjećaj – idem kod babe. Zato sam sretna kad vidim svoju curicu kako se raduje i jednoj i drugoj. I, u pravu si. Nije poenta samo u čuvanju već u odnosu koji se između njih gradi.

  4. Predivna je to ljubav između unučadi i baka i deda. Ja sam imala sreće da je osjetim, i zahvalna sam što i moja djeca mogu uživati u svojima. Ali slažem se da to nije njihova obaveza. Nema mjesta ljutnji ako kažu da ne mogu, da imaju neke druge obaveze.
    I neka ih razmaze, neka ih oblače kako god požele, oni to smiju.
    Baš kako kažete aprilia29, poenta je u divnome odnosu koji našoj djeci može biti samo od pomoći

  5. Ja sam imala tu nesreću pa mi je prethodna dva meseca ćerkica bila više kod baba nego kod mene. Što zbog vrtića, što zbog bolesti, što zbog mojih prekovremenih sati na poslu.
    Imam sreće pa i jedna i druga uskaču kad god treba. Još ne završim rečenicu i ne počnem pitanje, a već s druge strane čujem „Ništa ti ne brini, doći ću ja po nju.“. Zbog jedne babe smo se delom prebacili u novi vrtić jer je zatvarala radnju ranije da joj unuka ne sedi ceo dan u vrtiću. I hrane je bolje nego ja, nutkaju svime i svačime i padnu uvek na „Moooolim te kupi mi jednu malu lutkicu!“. Ili šnalicu, ili šta god poželi. I nikada ništa ne bih mogla da zamerim.
    Jedino što mogu je da zamerim sebi što dok je ona kod njih uvek vidim prašinu po kući, neopeglan veš i neoribano kupatilo, a nikako moje podočnjake i čupavu kosu.

  6. Eh ovo poslednje nam je svima boljka. A nedavno sam bila kod drugarice, stan kao i svaki drugi, poneka stvar van svog mjesta i igracke okolo a ona kaze kako je cijeli prethodni dan provela u ribanju istog i,naravno, zali se kako se nista ne vidi. Bilo mi je zao, kao da gledam sebe, stvarno se nista ne vidi. A zapravo, ne vidi se ni kad ne uradis to svaki dan ali to je jace od nas. Mi znamo da je prljavo i to je dovoljno za nervozu pa dok sve u kuci sredimo, kosa mozda i dodje na red

Оставите одговор

