Budi ono što jesi! Možeš li biti i na poslu?

Nameće mi ovo pitanje danima. Kad uđem u prodavnicu, banku, autobus… A kao da me lupilo upitnikom po glavi kad se desilo i u mom radnom okruženju.

Vrijeme koje (aktivno) provodim sa svojom porodicom je, nažalost, kraće od onog koje provodim sa radnim kolegama. Cijelih osam sati, bez prekida zbog kuhanja, kućnih poslova, šetnje, posjeta prijateljima. Kod kuće volim lagano da radim, popijem kafu i čitam, ostavim sve kad mi se ne da, ponekad se ljutim bez razloga, nekad sa razlogom i uvijek to jasno pokazujem. I svađam se kad mi se svađa. Kažem ono što mislim. Plačem ako mi se plače. I to sam ja. To je ono kad kažu: „Budi ono što jesi“.

Na poslu sam desetak minuta ranije prije početka radnog vremena. Pijem kafu uz rad, nekad mi odgovara, nekad ne ali uvijek je popijem i zbog toga ne trpi posao. Nekad dođem nenaspavana jer sam cijelu noć provela šetkajući se sa Njom u naručju. Tad bih ujedala svakog ko mi se obrati ali čak ni tada ne pokazujem šta mi je. Možda ćutim više nego obično ali ne galamim i ne istresam svoje nezadovoljstvo na drugima, naročito ne na nedužnim strankama. Ima dana kad mi iste te stranke pokvare raspoloženje jer, eto, ja sam kriva za grešku koja je nastala 1958. godine i za koju su oni godinama znali. Nema veze što tad nisam bila ni u planu, ne, ne. Ne galamim ni na njih, samo im jasno dam do znanja da su na pogrešnoj adresi i uputim ih tamo gdje treba.

preuzeto sa portala ordinacija.hr

Iste takve dane imamo svi u kancelariji, bilo bi nenormalno da nije tako. I svi se nekako borimo sa njima. A ima i onih koji nisu u stanju da se bore, ne znam iz kojih razloga ali  ne opravadavam nijedan. Bila sam posmatrač, pasivni učesnik izliva bijesa nekog ko se, valjda nije naspavao, odmorio, nečim nije zadovoljan u svom životu, ne znam šta je ali znam da je mnogo ružno nakon godina i godina provedenih sa nekim u istom prostoru, dijeleći dobre i loše trenutke, istresti svoje nezadovoljstvo zbog toga što ti neko skreće pažnju na pravilan rad.  Ne samo istresti već toliko se u tom trenutku izmijeniti da te se ljudi oko tebe koji misle da te znaju, preplaše. I dešavalo se to nekoliko puta, svaki put je neko drugi bio žrtva i vremenom bi sve, kao, prošlo. Normalni ljudi pređu preko toga zarad dobrih odnosa ali ostane nešto ružno u sjećanju.

Ovih dana, ja sam stala na žulj i bila meta iznenadne eksplozije mnogo ružnih riječi i psovki, i to pred strankama koje to nikako nisu smjele da vide i čuju. Ostala sam zaprepaštena, kao i ostali prisutni. Sleći će se i ova prašina kao i mnoge prije nje ali put će uvijek biti prašnjav i prljav. Ima nas petnaestak u kolektivu. I ostala je još samo jedna osoba sa kojom (do sad) nije ušao u konflikt.

Pa sad mi recite, da li zaista, u svakoj situaciji trebamo biti ono što jesmo?

4 мишљења на „Budi ono što jesi! Možeš li biti i na poslu?

  1. Pre nego što sam zatrudnela na poslu sam bila slična kao ti, uvek kulturna, nasmejana, veoma ljubazna sa klijentima čak i u situacijama kada je njihovo ponašanje daleko od uljudnog. Onda su se stvari malo promenile jer sam shvatila da sam odgovorna za još jedan život, pa sam baš zbog toga što ne mogu više da se pretvaram dala otkaz. Sada, kad trebam da krenem ponovo na posao pitam se kako će to funkcionisati. Idealno je da mi majke shvatimo da je posao samo posao i da ne trebamo zalud trošiti živce na nebitne ljude, kada nas kod kuće čekaju mala čeda kojima treba svo naše strpljenje i ljubav koju možemo da pružimo.

    • To si u pravu, imamo nesto mnogo bitnije od onog na poslu. To sam ja sad shvatila i zauzimam stav da ne dam na sebe i necu da trpim neke stvari a ipak, zbog sebe, zadrzavam tu neku dozu kulture i lijepog ponasanja mada je nekad tesko naci balans.
      Ali ono sto me raduje jeste da stres sa posla nikad ne nosim kuci, kao da imam neki prekidac:)

Оставите одговор

