Čije dijete je bolje!?

Znala sam da će jednom i do toga doći. Znate već, vi iskusne majke, uvijek se nađe neko čije je dijete bolje, naprednije, inteligentnije od vašeg. Ali, nisam znala da će me to toliko izbacivati iz takta, ti pokušaji da se dokaže ko je uspješniji. Zar je to uopšte mjerilo uspjeha?

Pustimo djecu da rastu i razvijaju se onako kako mogu. Pomozimo im ako je pomoć potrebna ali nemojmo im stajati na put ni ako mogu više nego vršnjaci. Svi smo različiti, pa tako i djeca. I sve je dobro dok se pravilno razvijaju, nije važno da li prohodati koji mjesec ranije ili kasnije, važno je da prohoda, zar ne!?

slika preuzeta sa portala smashmagazin.com

slika preuzeta sa portala smashmagazin.com

Sretnem ja tako koleginicu sa posla koju površno poznajem a koja je rodila 10 dana nakon mene. Razmjena iskustava je neizbježna ali ja na to gledam baš tako, kao na razmjenu iskustava. Međutim, ova priča je imala drugačiji ishod. Takav da sam došla kući zabrinuta i uplašena, tražila odgovore na pitanja po internetu i, tek na kraju, porazgovarala sa nekim trezvenijim od mene ko me je dozvao pameti. Ispade da moje dijete ne napreduje dovoljno, ima 5 mjeseci a još se nije sama okrenula sa stomaka na leđa ni obrnuto (Zaboga, učini nešto po tom pitanju!), kosa kao da joj nije rasla otkako se rodila, ima previše kila za svoj uzrast (iako je samo dojim), razmazila sam je, previše je radoznala, glasna je kad nešto ugleda i želi to da dohvati, ne smijem joj previše dopuštati… i tako u nedogled, da ne spominjem šta sve može njena beba a moja ne može.

Da mi nije bilo drugarice koja ima samo tri mjeseca duži majčinski staž, vjerovatno bih šiznula. I tek kad sam se smirila, shvatila sam da „savjeti i zamjerke“ nisu ništa lično. Jednostavno, postoje osobe koje svoje komplekse liječe na taj način i nisam jedina žrtva takvih nebuloza. Žao mi je djece takvih roditelja jer će mama i tata svakom njihovom drugaru naći zamjerku i potencirati koliko je njihovo dijete bolje, naprednije, pametnije a svi znamo da djeca takve izbjegavaju.

Zato, drage mame, ako se nađete u situaciji kao ja, kulturno se zahvalite na savjetima i objasnite sagovorniku da je sve to lijepo ali da, srećom, vrijeme kada je beba počela da sjedi ili hoda ne utiče na to kakav će čovjek biti kad odraste (žao mi je što ja ovo nisam rekla, to je ono kad se sjetiš kad već bude kasno). A ako ste, kojim slučajem, jedna od onih kojima je važno da njihovo dijete bude u svemu prvo, zastanite i budite sretne što imate zdravo dijete jer mnogi bi samo to željeli.

 

7 мишљења на „Čije dijete je bolje!?

  1. Draga Aprilija,
    ovo je priča koja će te dugo pratiti – UVEK će neko porediti: manje jede, slabo se kreće….sve moguće i nemoguće, sve što bi ti palo na pamet i što ne bi. Ti samo teraj svoje – probaj da ti na jedno uvo uđe a na drugo izađe, a ako ne ide, uvek upali ako kažeš da ti dete govori japanski, ali se sad malo stidi, ili da zna Gorski vjenac 😀
    Slatko sam se smejala facama kad bih to izgovarala 😉
    Ne daj se sitnim dušama za ručak 🙂

  2. Sto tvoje mezimce bude starije,to ces vise takvih roditelja (vecinom majki) sretati. Ne dozvoli da te to ppgadja. To je prosto bolesna potreba majke da sebe izdigne u ocima drugih tako sti ce svoje dijete hvaliti i za ono sto treba a boga mi i za sta ne treba (sjecas se mama tvojih drugara iz skole koje su lagale da im djeca imaju sve petice). Svako dijete ima svoj ritam… Opusti se i uzivaj u svojoj bebi 🙂

  3. Повратни пинг: Da li je vaše dijete genijalac? | kutakzamisli

Оставите одговор

