Ja – kuharica!? Hm…

Već dugo želim da „uvedem“ još jednu kategoriju. Bila bi vezana za kuhanje. Pa se premišljam, nisam ja nikakva kuharica, tek obični početnik za šporetom, nekad željna da ga i ne vidim a nekad, bogami, željna i novih iskustava u kuhinji. Danas odlučih, ma zašto da ne!? Pa niko i ne kaže da bih zbog toga bila neki vrhunski majstor.

Počela sam se interesovati za kuhanje tek kad sam se trebala udati. Nije da me mama nije nagovarala a nekad i tjerala da učim. Jeste ali ja nisam bila za to. I nije mi žao. Nekoliko dana pred vjenčanje sam se rasplakala pred svojim dragim toliko da se prepao da je nešto ozbiljno u pitanju. Kad sam mu, kroz suze, rekla da se bojim da neću znati da budem domaćica, smijao se i obećao da ćemo sve zajedno učiti (i ispunio obećanje).

I evo me, danas, pravim projice i sataraš. Jednostavna, vrlo jednostavna priprema ali nekad mi je to izgledalo kao Špansko selo.

Pa, ako je neka od vas u sličnim „problemima“, ovdje ću objavljivati recepte za početnike a vi, iskusne žene, nemojte se smijati kad napišem recept za palačinke 🙂

 

Projice

2 šolje kukuruznog brašna

1 šolja pšeničnog brašna

1 kašičica praška za pecivo

1-2 kašičice soli

1/2 šolje ulja

1 i 1/2 šolje kisele vode

50 gr rastopljenog margarina

 

Prosijati kukuruzno brašno i dodati mu (prosijano) pšenično brašno u koje je umješan prašak za pecivo. Dodavati so, ulje, margarin i kiselu vodu i sve dobro izmješati da se sjedini. Peći u kalupima za projice na 200 stepeni oko pola sata.

Napomena:

-pod šoljom se podrazumjeva šolja od 2 dcl

-meni je ova smjesa dovoljna za kalup od 12 projica

-po originalnom receptu se dodaje i sjeckana pečena paprika, tikvica ili luk, zavisi šta želite. I to sam probala, nije loše

-takođe, umjesto kukuruznog brašna može se koristiti palenta ali to nisam probala pa ne znam kakvo je.

DSCN3957[1]

Ovako je ispalo, početnički pokušaj (kad uslikam i sam proces pravljenja, i to ću dodati)

Eto, probila sam led. Moram priznati da sam sad dobila još malo volje za kuhanje 🙂

7 мишљења на „Ja – kuharica!? Hm…

  1. Ja proju uvek pravim sa palentom, a ne kukuruznim brašnom…Mada mi ove tvoje izgledaju NJAM! I obavezno stavljam sir…Ali recepata imaš milion, pravi ćeš izabrati samo po svom ukusu…Super je što želiš da kuvaš, to je jedan veoma, veoma kreativan posao, na zadovoljstvo svih prisutnih! Samo nastavi 🙂

      • Ja mislim da je tajna (kao i kada sam ja počinjala) u tome što sada imaš KOME da kuvaš. Imaš pred kim da se dokazuješ, da iznenađuješ i …o, da – zavodiš svog dragog i ovim sposobnostima. A kada ti princeza malo poraste da zna reći da joj se jede to i to…nema te sile koja će te sprečiti da kreneš u akciju u kakvoj nikada nisi bila 🙂
        Sve žene vole biti glavne u kuhinji, tako da mi pored svojih mama i nemamo baš neke šanse za to. Ja bar tako mislim. E zato, kada ti postaneš glavna – to je onda ta sreća!

Оставите одговор

