Opipljive uspomene

Izrađujete li slike? Onako kako smo to nekad radili. Ili ih, u skladu sa vremenom, čuvate u brižljivo sortiranim ili, pak, nabacanim folderima. Otkako su se pojavili digitalni fotoaparati, rijetke su situacije da sam otišla kod nekoga a on mi pokazao album sa slikama svoje novorođene bebe ili sa ovogodišnjeg ljetovanja, proslave Nove godine… Ako sam i vidjela slike, to su bile one na računaru, možeš lijepo da ih uvećaš pa da vidiš čak i nepravilnosti na licu. A možeš iste te nepravilnosti i da ispraviš pa da budeš onakav kakav želiš. Ali, da li je u tome čar?

Lijepo ih je vidjeti, zar ne!?
Lijepo ih je vidjeti, zar ne!?

Meni nije. Sa svakog ljetovanja donesem po hiljadu slika. Hiljadu škljocanja fotoaparatom. Ako mi se ne sviđa slika, lako je ponovim, vidim šta ne valja. Biram osvjetljenje, pozadinu, popravljam osmjeh, nečije zatvorene oči i sve slično o čemu smo nekad mogli samo da sanjamo. I ima to svoje prednosti, priznajem.  Ipak, od hiljadu slika, trudim se da izradim bar trideset. Da sačuvam uspomene u kutiji jer takve su mi draže nego na ekranu.

Znam, slike se ne izrađuju same. Koštaju. Kad sam počela da radim, odlučila sam da napravim kolekciju svojih uspomena i danas, kad ih gledam, shvatam da su vrijedile svake pare.

Posebno su mi značajne sad kad imam dijete, želim da joj ostavim ono što su moji roditelji ostavili meni. Ne pretjerujem, ne izrađujem svaku i trudim se da izaberem one koje imaju neko značenje (prvo hvatanje igračke, prvi snijeg, prva šetnja, prvi odlazak kod bake i slično) kao i one sa prijateljima i rodbinom. Isto tako, znajući koliko im to znači, svakog mjeseca obradujem i obe bake a osmjeh na njihovom licu je nenaplativ. Posebno kad mi jedna nedavno reče: „Nisam je vidjela juče. Ali, nema veze, gledala sam slike“.

Kad sve saberem, mjesečno na slike potrošim oko 10 eura. Nekome je i to mnogo, znam i razumijem. Ali, ne mora biti ni toliko. Da izradite po deset slika mjesečno (ako imate djecu) ili deset sa nekog važnog događaja, to bi bilo 2 eura. A deset po deset, dovoljno za album. Ni ja nemam više iz svog djetinjstva ali to što imam, vrijedi mnogo.

 

2 мишљења на „Opipljive uspomene

Оставите одговор

